راهنمای جامع کار و تحصیل در آلمان

همه چیز درباره آلمان

راهنمای جامع کار و تحصیل در آلمان

همه چیز درباره آلمان

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


تحصیل در آلمان

 

 تحصیل در آلمان - نکاتی درباره شرایط پذیرش

با نگاهی به مجموعه مطالبی که ما  در این وبلاگ درباره شرایط تحصیل در آلمان منتشر کرده‌ایم و تاریخ آنها، شاید این تصور بوجود بیاید که با پرداختن به موضوع اسکان دانشجویان در پست قبل، دیگر تمامی حرف‌هایمان را زده‌ایم و بهمین خاطر دیگر وبلاگ را بروز نکرده‌ایم. خب اینطور نیست. هنوز درباره تحصیل در دانشگاههای آلمان مطالب ناگفته زیادی هست و ضمنا اطلاعات منتشرشده در این وبلاگ ممکن است با گذشت زمان و بعلت تغییر شرایط و قوانین، نیاز به بروزرسانی داشته باشند. ضمن اینکه قرار ما این بوده که درباره شرایط کار در آلمان هم اطلاع‌رسانی کنیم.

پیش از این درباره شرایط تحصیل در آلمان در رشته‌های غیرپزشکی و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد توضیح داده‌ایم و نکاتی را هم در تکمیل این توضیحات، اضافه کرده‌ایم. نکات دیگری همچنان هست؛ از جمله اینکه:

  • ورود به دوره‌های تحصیلی کارشناسی در دانشگاههای آلمان همانطور که قبلا گفتیم؛ مستلزم گذراندن یک دوره کالج است که شامل دو ترم می‌شود؛ اما در صورتی که شما در سال سوم دوره کارشناسی دانشگاههای ایران مشغول به تحصیل باشید از گذراندن این دوره کالج معاف می‌شوید و می‌توانید مستقیما وارد دوره کارشناسی دانشگاههای آلمان شوید.
  • گرفتن پذیرش کارشناسی ارشد از دانشگاههای آلمان برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد، به معدل آنها بستگی دارد؛ با معدل کمتر از 17 امکان ورود به دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاههای آلمان برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد وجود ندارد ولی این دسته از متقاضیان، در صورت اصرار به تحصیل در آلمان می‌توانند بدون گذراندن دوره کالج، در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل شوند.
  • اگر هم شما دوره کارشناسی‌تان را در دانشگاههای دولتی ایران گذرانده‌اید باز هم برای گرفتن پذیرش دوره‌های ارشد دانشگاههای آلمان باید معدل خوبی داشته باشید اما برخلاف فارغ‌التحصیلان دانشگاههای آزاد، اگر معدل‌تان پایین بود هم می‌توانید با  گذراندن یک دوره تکمیلی یک‌ساله وارد دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاههای آلمان شوید.
  • باز هم باید متذکر شویم که آنچه ما می‌گوییم شرایط کلی تحصیل در آلمان است و اگر شما دوره تحصیلی و دانشگاه آلمانی خاصی را برای ادامه تحصیل خود در نظر دارید توصیه می‌کنیم با مراجعه به سایت آن دانشگاه و مکاتبه با دپارتمان مربوط در دانشگاه، از شرایط دقیق آن مطلع شوید و ببینید امکان گرفتن پذیرش دوره دلخواهتان را دارید یا نه.
  • shahab eskandari