راهنمای جامع کار و تحصیل در آلمان

همه چیز درباره آلمان

راهنمای جامع کار و تحصیل در آلمان

همه چیز درباره آلمان

  • ۰
  • ۰

تحصیل در آلمان

شرایط تحصیل در آلمان - نکته‌ها

در پست قبل به شرایط کلی تحصیل در آلمان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پرداختیم. در این  پست و در تکمیل مطلب قبلی، نکته‌هایی را درباره شرایط تحصیل در دانشگاههای آلمان می‌نویسیم.

  • برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی مثل بسیاری از کشورهای دیگر باید دیپلم 12ساله داشت و البته با داشتن دیپلم 12ساله هم نمی‌توان بطور مستقیم وارد دانشگاههای آلمان شد و متقاضی باید پیش از آن، یک دوره کالج را بگذراند. دوره کالج شامل دو ترم است و به زبان آلمانی برگزار می‌شود اما در کالج‌های خصوصی آلمان، می‌توان این دوره را به زبان انگلیسی هم گذراند.
  • برخی یکی از شروط گرفتن پذیرش از دانشگاههای دولتی آلمان را قبولی در آزمون سراسری ایران عنوان می‌کنند. می‌توان اینطور گفت که بدون قبولی در آزمون سراسری هم امکان گرفتن پذیرش وجود دارد ولی در صورت داشتن گواهی قبولی در آزمون سراسری، شرایط برای گرفتن پذیرش آسان‌تر است.
  • تا مدتی قبل، دانشگاههای آلمان مدرک کارشناسی دانشگاه آزاد ایران را معتبر نمی‌دانستند و فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارشناسی دانشگاههای آزاد نمی‌توانستند برای دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاههای آلمان پذیرش بگیرند. در حال حاضر ولی با داشتن مدرک کارشناسی از دانشگاههای آزاد، می‌توان مثل فارغ‌التحصیلان دانشگاههای دولتی، پیام نور و علمی-کاربردی، برای گرفتن پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاههای آلمان اقدام کرد.
  • بطور کلی امکان یا عدم امکان دریافت پذیرش به عواملی مانند سن، گپ یا فاصله تحصیلی، رشته تحصیلی و معدل بستگی دارد؛ برای مثال کسی که مدت زمان زیادی از دوران اتمام تحصیلات دوران مدرسه‌اش می‌گذرد و مثلا 28 سال دارد؛ قاعدتا باید برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا اقدام کند و پذیرفتن او بعنوان دانشجوی کارشناسی در دانشگاههای آلمان بسیار بعید است. اما با وجود این قوانین کلی، بسته به شرایط فرد گاه می‌توان با تمهیداتی، موانع و محدودیت‌ها را برطرف کرد.
  • ترم زمستانی دانشگاههای آلمان از ماه سپتامبر/اکتبر (شهریور و مهر) و ترم تابستانی از ماه مارس/آوریل (اسفند و فروردین) شروع می‌شود. متقاضیان تحصیل در آلمان ، در ترم زمستانی تا  15 جولای و در ترم تابستانی، تا 155 ژانویه فرصت دارند با ارائه مدارک لازم، برای گرفتن پذیرش اقدام کنند.
  • ۹۶/۰۲/۱۹
  • shahab eskandari

شرایط تحصیل در آلمان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی