راهنمای جامع کار و تحصیل در آلمان

همه چیز درباره آلمان

راهنمای جامع کار و تحصیل در آلمان

همه چیز درباره آلمان

  • ۰
  • ۰

چرا تحصیل در آلمان؟

تحصیل در آلمان

چرا تحصیل در آلمان؟

بدون دانستن آمار هم می‌توان فهمید تحصیل در دانشگاههای آلمان تا چه اندازه برای دانشجویان بین‌المللی جذاب است؛  یک کشور پیشرفته با دانشگاههایی معتبر و امکان تحصیل رایگان یا کم‌هزینه، حتما توجه بسیاری از دانشجویان بین‌المللی را به خود جلب می‌کند. برای مطمئن شدن از این موضوع، می توان به سراغ آمار رسمی هم رفت.

طبق آماری که یونسکو در سال 2014 منتشر کرد؛ آلمان پنجمین مقصد برتر دانشجویان بین‌المللی بوده است و تنها سه کشور انگلیسی‌زبان آمریکا، انگلیس و استرالیا و همچنین فرانسه، در این سال میزبان دانشجویان بین‌المللی بیشتری بوده‌اند. بر اساس این آمار؛‌ 206986 دانشجوی بین المللی، در سال 2014 مشغول تحصیل در دانشگاههای آلمان بوده‌اند. تحصیل در آلمان چه شرایطی دارد که دانشجویان بین‌المللی را به انتخاب آن ترغیب می‌کند؟

دانشگاههای دولتی و خصوصی؛ مزایا و محدودیت‌ها

در آلمان، دانشگاهها به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند که هر کدام از این دو دسته مزایایی نسبت به دیگری دارد؛ مزیت اصلی دانشگاههای دولتی آلمان شهریه کم آنهاست (بعضا اصلا شهریه‌ای نمی‌گیرند) و مزیت دانشگاههای خصوصی آلمان هم شرایط آسان آنها برای پذیرش دانشجو است.

در واقع؛ دانشگاههای دولتی آلمان محدودیت‌هایی مثل زبان تدریس (در مقطع کارشناسی، بیشتر دوره‌ها به زبان آلمانی است)، نیاز به مدرک زبان (بسته به زبان تدریس؛ آلمانی یا انگلیسی) و محدودیت سنی دارند و در عوض، شهریه پایینی از دانشجویان می‌گیرند. دانشگاههای خصوصی، شهریه‌های بیشتری (10هزار تا 30 هزار یورو در سال) از دانشجویان می‌گیرند اما دوره‌های تحصیلی را به زبان انگلیسی هم ارائه می‌دهند و بدون مدرک زبان و با هر سن و سالی هم می‌توان در این دانشگاهها تحصیل کرد.

دانشگاههای معتبر، شهرهای دانشجویی برتر

دانشگاههای آلمان جزو معتبرترین دانشگاههای جهان بحساب می‌آیند. 4 دانشگاه این کشور در بین 100 دانشگاه برتر رنکینگ QS‌ در سال 17-2016 قرار دارند که برترین آنها  Technical University of Munich (دانشگاه فنی مونیخ) با رتبه جهانی 60 است.

این دانشگاههای معتبر در کنار برخی معیارهای دیگر مثل؛ مقرون به صرفه بودن تحصیل، تنوع ملیتی دانشجویان و وجود فرصت‌های شغلی برای آنها، دو شهر آلمان را در میان ده شهر برتر دانشجویی دنیا به انتخاب مؤسسه QS جای داده است؛ دو شهر برلین و مونیخ که به ترتیب ششمین و نهمین شهر دانشجویی برتر دنیا در سال 2017 معرفی شده‌اند.

امکان اقامت

دانشجویان بین‌المللی محصل در دانشگاههای آلمان بعد از فارغ‌التحصیل شدن هم اجازه اقامت در این کشور را دارند؛ آنها یک سال و نیم فرصت دارند در آلمان کار پیدا کنند و درصورت پیدا کردن کار، بعد از حداقل دو سال کار و پرداخت مالیات، می‌توانند برای دریافت کارت آبی (اقامت دائم) آلمان اقدام کنند.

اجازه کار دانشجویی

دانشجویان در زمان تحصیل هم اجازه کار دانشجویی دارند که درآمد حاصل از آن می‌تواند آنها را در تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل در آلمان یاری کند.

 

امکان تحصیل در دانشگاههایی معتبر و یک کشور پیشرفته اروپایی، با شهریه ناچیز و احتمال دریافت اقامت آن کشور؛ این‌ها را می‌توان دلایل علاقه و تمایل شمار زیادی از دانشجویان بین‌المللی به تحصیل در آلمان دانست. به این دلایل، می‌توان آلمان را بعنوان مقصد تحصیل پیشنهاد کرد، البته به انهایی که شرایط لازم را برای تحصیل در این کشور دارند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی